Polis Polis.... (långt inlägg:S)

Igår var det dags för au-pair möte hemma hos våran LCC (Local coordinator), vi skulle göra pumpor till helgen.
Tog min pumpa och stressade ut till bilen, tog en annan väg än jag brukar så känner inte till alla trafikljus på den sträckan. Kommer fram till ett traikljus och ser att det är en grön pil + grönt ljus så jag tänker att "nu kör jag", samtidigt som jag svänger ut så släcks pilen men jag fortsätter att köra TILL jag ser att det står en polisbil precis vis korsningen och den kom EFTER MIG. Kände hur paniken kom krypandes och jag kände hur jag började skaka, men fick såklart lyda och köra in till kanten. Ser en polis i sidspegeln, en hand på pistolen (jag kan ju vara farlig) och så får jag inte ner rutan så öppnar dörren. Jag tittar på honom med ledsna ögon och ler lite grann och säger , SORRY JAG ÄR NY. Jag sa att jag tror jag visste va jag gjorde för fel och så var det, "jag svängde mot rött". Han berättade att det hade varit en universitet-elev som krockat när hon kört mot rött och nästan dött så han berättade att jag var tvungen att bara jättenoga med trafikljusen. Han tog mitt körkort och mitt internationella körkort, gick till sin bil och var där några minuter medans jag satt i min bil och skakade och försökte få fram några tårar men gick sådär.


Han kom tillbaka och berättade att jag slapp böter och grejer för denna gången MEN nästa gång så ryker jag. Jag berättade att jag var från Sverige och att jag var ganska ny i trafiken här i USA, han gav mig sitt visit-kort och sen stängdes min bildörr och jag pustade ut.

När jag väl kommit på rätt väg så är jag helt uppe i att tänka vad som kunnat hända om polisen gett mig en lapp eller om jag krockat och dött, missade avfarten! Kom in på en liten väg med en rondell och när jag ska svänga ur rondellen så får jag för mig att jag körde mot enkelriktat SÅ jag försöker vända bilen SAMTIDIGT som en bil kommer emot mig, kom då på att det inte var enkelriktat ändå. Körde och Körde och till slut var jag framme vid gatan där hon skulle bo men ingen sidogata med hennes gatnamn. Jag ringer henne och hon säger till mig vad jag ska köra, bara det att hon säger fel väg och jag kommer ut på motorvägen igen och sen ångra hon sig och sen ångra hon sig igen, till slut efter 20 min så var jag framme vid hennes hus (där jag var från början).

Väl inne på mötet var det ganska segt, stod och gröpte ur pumpor och gjorde fula ansiktet på. Patty (LCC) bjöd på varm äppeljuice och räkor (bra blandning). Träffade dom andra au-pairena med, alltid kul och ses sådär. När mötet var slut var det dags att åka hem igen, orolig som jag var för att inte hitta hem. Frågade om Patty kunde skriva vägbeskriving och de gjorde hon, fel vägbeskrivning IGEN. Körde åt helt fel håll och jag kom till bergen som ligger typ 100 mil ifrån Golden. Fick gå in på en bensinmack till slut och fråga, var lättare väg hem än jag trott. Kände redan då att en storm var påväg, när jag satte mig i bilen för att köra hem så känner jag hur hela bilen börja sväva fram och tillbaka på vägen, kände verkligen hur vinden tog tag i bilen. Helt plötsligt fick jag ett orange skyddsnät som bruka sitta längs vägarna PÅ min framruta så jag fick tvärstanna så de åkte av.
Till slut såg jag skylten till Golden och jag kunde pusta ut för andra gången under kvällen.


När jag kom hem fick jag berätta allt för J och han var nog lika chockad som jag.


P&K Ellen

Kommentarer
Postat av: papsen

vilket äventyr! Tur att de slutade lyckligt.:)

2010-10-28 @ 08:05:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0