Ledig dag!

Idag har jag varit ledig hela dagen, sååå skönt faktiskt. Började dagen med en stooor skål med stooora blåbär och äppelbitar, kunde inte börja dageen bättre. Tog cykeln till ett jättemysigt café som vi bruka hänga på, tog med mig mina vykort som jag inte skrev färdigt igår, köpte en smoothie och en persikoläsk och kollade på allt folk som gick förbi, sakna ett sådan café i Tingsryd.
Satt där nog i 2 h under "Welcome to Golden"-skylten och bara njöt av min lediga dag, kan vara skönt att inte göra något alls ibland. Cyklade vidare till postkontoret där som hjälpte mig med frimärken och sedan körde jag vidare till en secondhandaffär som är nyöppnad här i Golden, dock var det ganska dyrt för att vara secondhand.

När jag kom hem blev det en powernap och pratade med lite folk där hemma i landet Sverige. Vid halv 5 blev det att dra på träningskläderna och dra till gymmet, var där en timme ungefär. Min nya specialité är gå baklängs på rullbandet, kommer ni ihåg hur jag hånade den där kinesen att han gick baklänges, NU förstår jag. När jag kom hem blev en snabbdusch och sen middag, ikväll hade J lagar svartabönor/Kidneybönor-soppa och hör på dehär: JAG GILLADE DE. Vet va som kommer bli min nya favoriträtt hemma i Sverige sen, inte för färgen är så lockande på soppan men man kan blunda;)

Man fick ställa upp som en gammal vän ikväll igen, den andra au-pairen har sina problem hela tiden stackarn. Jag är glad att jag fått en underbara familj, hade jag haft D´s hade jag varit i Sverige förlänge sedan.

Nu ska jag bädda ner mig och kolla kvällens IDOL, hoppas det var med nå riktig pajjas, någon som verkligen INTE kan sjunga:) Godnatt!

P&K Ellen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0