Mardrömmar

Mardrömmar Mardrömmar, varför finns dom. Förlåt för jag tjatar så mycket om mina mardrömmar men det är så jobbigt.

Igårkväll gick jag och la mig vi 23.00, vid 00.15 så vaknar jag av hjärtklappning och tror jag ska , jag hör Emma´s (den andra au-pairen) röst i mitt huvud säga "bra att du inte åt den blåa tabletten då skulle du dö direkt", jag loggar in på face pratar lite med Emma som är på facebook. Försöker somna om igen, vid 02:15 drömmer jag att jag äter en blå tablett sen "vaknar" jag och springer in på toan med hjärtklappning, stoppar mina fingrar i halsen odh dricker massa vatten och känner att mitt hjärta dunkar hååårt. Jag är vaken men ändå inte, är en sådan obehaglig känsla.

Emma snackade om att man kanske kunde köpa sömntabletter men sådan vågar jag inte, eller gör man de? hon sa att det fanns naturläkemedel mot sånt så kanske är värt att prova. Ska prata med J idag om det, har berättat innan att jag drömt mardrömmar men denna drömmen inatt har varit den värsta i mitt liv.

Känslan av att veta att man är vaken men ändå inte är såå läskig, man kan inte direkt vakna på riktigt. sista gången hade jag till och med lampan tänd men ändå blev de som de blev.

P&K Ellen

Kommentarer
Postat av: Marina

Hej Ellen ! Stackars dig som drömmer så otäckt ! När jag läser det du skriver så minns jag hur jag brukade drömma otäckt när jag var yngre. Jag drömde ofta att jag stod framför spegeln och plockade ut alla mina tänder ur munnen, kände hur de lossnade och tänkte..herregud vakna nu, det här är bara en dröm, men det bara fortsatte!

Eller så blev jag jagad av någon, och mina ben kunde liksom inte röra sig, en otäck känsla !

Det händer mycket i ditt liv just nu, du tar säkert med dig massa känslor in i drömmen.

Jag tror att man kan lära sig mycke tom sig själv om man kan lära sig att tolka drömmarna.

Och du, att du drömmer om döden betyder inte alls att något ruskigt ska hända, det handlar mer om känslan du har i drömmen, att du är orolig och lite rädd.

Hoppas att du kan få sova gott i natt ! Kram kram Marina

2010-09-14 @ 22:32:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0