Hemlighet 2 (Malin befinner sig i Sverige numera)

För ett tag sen bestämde sig Malin för att bryta sitt år här i Amerikat, dock fick ingen mer än hennes mamma och pojkvän veta det i Sverige. Det har varit ganska svårt at INTE skriva något på bloggen om att jag kommer sakna henne eller som att dom sista 6 dagarna i USA bodde hos MIG.

I Fredags efter tatueringen åkte vi hem till mig och sedan stannade hon hos mig till Onsdagen då det var dax att åka hem, ännu svårare att säga hejdå efter 6 dagarnas intersivt umgänge.

Söndag-Måndag hjälpte  hon mig att jobba, vi lekte och dansade med L och det var ganska skönt och roligt att ha hjälp och nya ideer, även om L (o alla andra barn) inte bryr sig om man gör något 1000 gånger så tröttar man lite själv så det var skönt med nya ideer av Malin.

I Tisdags var vi lediga och började dagen med Chardonney och en sallad på ett matställe, underbart. Där satt vi 2 lediga tjejer och njöt av den 30 gradiga värmen och vi pratade minnen från USA-tiden som Malin fått vara med om och vi bestämde även lite framtidsplaner (vad får ni veta senare). Vi bara gick runt och kollade överallt och till slut hamnade vi i parken, la oss utsträckta i gräset och njöt av den sköna värmen och avslutade med några hoppkort, såklart. Vandrade hemmåt vid 5, bestämde att dra ihop lite folk, köpa med lite öl/vin och sätta oss i park och ha avskedsmys för Malin sonm skulle åka dagen efter.

I Onsdags var inte en rolig dag, ville bara inte att dagen skulle komma. Vid halv 10 stod hennes värdmamma utanför (läs. långt iväg, latröv) och vi plockade in alla väskor i bilen och när jag skulle krama Malin hejdå så kom tårarna, jag ville inte att hon skulle åka. Jag och Malin bodde 8 min ifrån varandra och där med sågs vi varje dag och från första stund så klickade direkt så det var inte lätt att säga hejdå Onsdagen den 6/4-11.

Jag kommer sakna Malin jättemycket!

P&K Ellen

Kommentarer
Postat av: Malleballe!

Min underbara fina!

Vad jag saknar dig! Det är verkligen så att du va liksom mitt allt, Kan inte beskriva hur tomt det känns nu! Jag saknar att gå ner till vägen och bli upplockad av dig, att bara glida runt å få våra dunderskrattattacker! Jag saknar att sitta på SB, att ligga i din soffa, att ligga i din säng och få ännu mer skrattattacker! Du gjorde fan min tid UNDERBAR! Va på jobbintervju i fredags, lagom jetlagad och död efter de få timmars sömn vi fått =) Det gick sådär kan jag säga... Haha... Men men, bara att ta nya tag! Jag hoppas verkligen jag kan få ett snart så resan tillbaks till dig blir av =)



Hoppas du har det heeelt underbart med familjen, å NY förhelvete! Är grön av avundsjuka!



Saknar dig precis hela tiden! A präciiis... =)



DU e bäst!

PUSS

2011-04-10 @ 17:47:49
Postat av: Anita (Malins mamma)

Hej Ellen

Ja då var Malin hemma hos oss igen och det blev ett kärt återseende på Arlanda vill jag lova:-) men jag kommer följa din blogg nu om det är ok sååå kul att se hur du har det och vad du hittar på. När du kommer till Sverige hoppas jag att jag kommer få träffa dig och du är hjärtligt välkommen att hälsa på oss i Jönköping kramiz Anita

2011-04-11 @ 20:22:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0