USA, ett farligare än men tror!


Ingen fara på dagen.... men gå där aldrig ensam på kvällen!

Efter att ha bott här i snart 10 månader (om 2 dar) så har jag insett att USA är farligare än men tror. Jag vet att gatan Colfax inte är att leka med på kvällen/natten men på dagen är det ganska okej, jag har bara sett dom bra sidorna av USA. När man kollar på COPS är dom stoppar knäppa människor på gatan som slagits, skjutit någon eller gjort inbrott så tror man inte det är så det går till, kan meddela att det verkligen är så.

Igår när jag t.ex körde hem från Denver så tog jag Colfax hem eftersom det är den enda vägen jag hittade till och som jag vet går hela vägen hem till Golden. På vägen som är ca. 20 min. körningstid så såg jag:
  • ca 3 bilar som blivit stoppade av polisbilar där förarna stod utanför bilen med händer på taket och poliserna kände igenom dom.
  • ca 3 bilar som blivit stoppade av polisbilar där förarna låg jämte bilen med handfängel och poliserna kollade igenom bilarna.
  • En polisbil, brandbil och en ambulans stod vid en kraschad bil
Det är det som händer på Colfax en vanlig Onsdagkväll, hemskt och säga men jag börja bli van.

Efter att vara uppvuxen i världens minsta håla i Sverige där men är van att kunna gå på kvällen ensam utan att känna att man är rädd så känns de lite som man kan göra så här också, i Golden går det men kanske inte i Denver. Man vet aldrig vad man kan möta för knäpping där på gatan mitt downtown i Denver.

Håll er borta från COLFAX!

P&K Ellen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0