Att utvecklas som person i ett annars land!

Vatt nere på NOLL och vänt, nu är jag tillbaka....½ iallafall. Sista dagarna har varit lite upp och ner men det börja ordna upp sig nu igen, som tur väl är.

Det är underbart att få se ett land som är så olikt Sverige där alla människor är olika och bete sig olika i olika situationer...MEN det är så svårt hur man ska vara i alla situationer som uppkommer, allt kan missförstås pga språk och alla är vi olika på att reagera i alla situationer.

Jag känner själv att jag förändrats efter 1,4 år efter att ta ha umgåtts nytt folk, på gott och ont. Hemma i Sverige är man van att kunna springa över till sin kompis, ringa sin kompis när man har problem, man vill umgås eller bara prata strunt. Här har man fått börja om ett liv med allt från nytt umgänge, ny mat till nya shoppingbutiker och ny natur. Även om det är kul att få lära sig allt nytt, så saknar man ändå sina gamla vanor att veta allt om alla och att veta vad man kan göra när man inte har något att göra.

Snart är mitt 1½ år slut här i USA, det har gått jättefort (nästan för fort) men jag känner att jag har utvecklats som person och att dessa 17 månader har gjort mig till en ny människa. Även om jag är gamla vanliga Ellen som älskar att festa, våga säga vad jag tycker och älskar att shoppa så har jag ändå fått nya intressen och träffat människor som lärt mig nya saker.

Jag ska ta vara på dessa sista månader som jag har här nu, detta är min chans och jag ska ta den. Jag ska fira jul i USA, Nyår vet jag inte vad som händer, jag ska ha en till födelsedag i USA, jag ska lära mig att åka skidor.... jag ska helt enkelt ta vara på denna sista tiden i detta knäppa, roliga, annolunda land.

Upp med hakan Ellen, du är starkare än du tror!

P&K Ellen

Kommentarer
Postat av: pappsen

bra skrivet ellen

2011-12-09 @ 22:31:57
Postat av: Trogen läsare

Way to go Ellen!!!

2011-12-11 @ 00:10:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0