Georgetown is the shit!

Idag tog Jag,J och L bilen mot bergen till Georgetown. Det är en litenliten by (vet inte ens om man kan kalla det de) där dom var lite småaffär, det är jättemysigt. Idag var det tydligen lite julfirande med Luciatåg, jag vet faktiskt inte varför det är lite småsvenskt där i byn, dom har till och med en affär med massa svensk mat och godis. Såklart blev en runda till affären och köpte lite gottigott, blev julmust (christmas soda), Marabou choklad, Läkerol, Blåbärssoppa och Dubbelnougat. Gick även en liten runda där det var små marknadsstånd med fina handgjorda saker, L träffade en snögubbe som delade ut morötter istället för godis (hmm?). När vi tröttnade så åkte vi hemmåt till Golden igen, åt en "Swedish Limpa"-macka med prästost när vi kom hem, mums!

Har inte gjort mycket mer nu ikväll, klockan är bara 20.00 men jah jobbar ikväll och över natten så jag går till sängs nu. Tänkte jag skulle kolla på Julkalendern innan jag somnar, imorgon får vi ser vad jag hittar på.


Sådana här kan du hitta i bergen i Colorado

Georgetown

DT Georgetown

Stolt Svensk

Luciatåg

Mumsfillebabba!

P&K Ellen

Kommentarer
Postat av: ds fashion corner

sv: jag vet faktiskt inte var de finns att köpa, ska forska lite o hittar jag dem lr liknande skriver jag ett inlägg om dem.

Tack, kul att du gillar bloggen =)kram!

2011-12-14 @ 08:26:38
URL: http://dsfashioncorner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0