The Yardhouse - "swedish-tacos" - SUPERBOWL

Torsdag:
Träffade Mr Långhårig ute på samma bar, skulle gå och spela bowling men jag kom på att jag nog inte ville göra det så vi hamnade på ställe som sagt. En kompis till honom joinade oss, tydligen Mr L´s bästa kompis, fick 1000 frågor och kunde typ svara på ½ av dom. Vid 12 tröttnade vi på baren så blev att ställa oss ute lite, dock var det typ -20 grader så man var som en isbit när man skulle sätta sig i bilen. Rolig kväll.....

Fredag:
Malin kom till mig efter jobbet och vi hade bestämt innan att vi var sugna på fest men efter en kass natt hos mig så blev det till slut att bara göra oss iordning och åka ut till Mills och käka på världens bästa restaurang "The Yardhouse". Ville inte förstöra våra planer helt så vi beställde in en varsin drink, "The Yard House" har världens godaste Martini´s. Jag tog samma mat som i Phoenix, hamburgarna är underbara också. Efter en lång mysig middag och efter några sms var det tal på att åka hem till Mr Långhårig och hans bror men klockan blev lite mycket och sedan var vi ju inte riktigt friska. Vi stack in på Target en snabbis innan de stängde (det hann stänga) för Malin skulle köpa tofflor och jag köpte hmm ingenting.
Hamnade hemma i min soffa senare med filmen "The Girl Next Door" och halvsomnade gjorde nog vi båda, vi behövde de. Efter filmen gick vi och la oss och somnade på stuss, fast lite flamms blev det nog. Rolig kväll.....

Lördag:
Vaknade upp lite försent men efter lite skype-samtal med våra nära och kära hemma så var vi redo att gå utanför dörren. Gick ut i det fina vädret och tog oss till Starbucks när vi började våran morgon med jordgubbs-smoothie och inväntade Björn som aldrig kom. Efter ca 1 h kom han och vi käkade lunch (våran frulle) och sedan bestämde vi oss för att spela bowling, var typ 100 år sedan jag spelade så det var skojskoj. Bowling är roligare än man tror, fast var kanske roligt bara för jag vann första serien och sedan när Malin vann dom andra 2 så var det inte lika roligt längre. När vi kom ut ur bowlinghallen så fick vi värsta chocken, ca 20 cm snö på 2h och blåste gjorde det också. Bj körde hem oss och sedan åkte vi direkt till mataffären och inhandlade mat och smaskigheter för kvällen, jag jobbade och snälla Malin höll mig sällskap. Vi satte igång med våran "svenska-tacos", vet egentligen inte skillnaden mellan "usa-tacos" och "sverige-tacos" men vi lägger det annoliunda på brödet,haha. När vi lagt lillan blev det att sätta på film nr 2 "The back-up plan" med J-Lo, filmen var OK. smaskigheterna kom fram men allt var nästa kvar efter filmen, åt nog lite för mycket tacos. Efter mycket flamms även denna kväll som hamnade vi i sängen och skrattade nog hela natten, hade ont i magen efteråt. Rolig kväll.....

Söndag
:
Dax för dagen alla i USA har väntat på, SUPERBOWL. Tog bilen vid 15.00 och körde DownTown Denver och mötte upp Mr Långhårig och hans bror hos deras vänner. Kändes lite stelt i början men när alla hade fått dricka i sig så blev alla lite socialare men jag fattade fortfarande inte hur man spelar Amerikansk fotboll men man fick gissa sig fram, Packers vann iallafall över Steelers för så mycket fattade jag. Medans alla andra satt och drack öl och drinkar så fick jag sitta och dricka vatten, ÄLSKAR att jag är den enda som kan köra (not). Jag och Malin hade med oss mat som vi skulle äta men vi var inte sugna på det och sedan glömde jag bort det så min huvudvärk kom mer och mer. Dom andra gick ut och festade och vi körde hemmåt eftersom Malin måste vara hemma innan 23.00 dagen innan hon jobbar. Stannade till på Donken när vi skulle åka hem men blev att slänga i sig maten för man var så hungry men slutade med illamående. När jag hade släppt av Malin kände jag hur det tryckte i skallen och kände även hur det vände sig i magen och min mat ville komma upp. När jag väl kommer hem springer jag ner till toan, hinner säga till J att om hon undrar var jag gör så kräks jag bara för jag hade ont i huvudet och inget annat. Tar huvudvärkstabletter men efter 1 min så spyr jag rakt ur, hinner dock fånga upp det i en påse men mysigt var det INTE. Låg och skakade hela natten men huvudvärken försvann efter ett tag och jag kunde somna gott och drömma. BÄSTA KVÄLLEN PÅ LÄNGE......


Tack för en finfin helg <3

P&K Ellen

Kommentarer
Postat av: mammsen

Med tanke på stilen i bild 3 så måste även kloten vara gigantiska "over there"!

Med lite träning och tålamod vinner du kanske fler matcher nästa gång.

puss och kram

2011-02-08 @ 23:05:37
Postat av: michelle

vaaaaa??? är de ? hahaha! Fan vad ballt :D "vem" är han då? vart bor han och så?:O

2011-02-09 @ 00:50:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0