Gifter sig för att få stannar i USA

Vissa gör allt!

Tar man chansen att åka till USA för ett år (el. 2) som au-pair så är ju inte det första man tänker på att man åker för att man ska få en chans att få stanna här sedan. Har pratat med en del andra tjejer som verka så desperata på att få stanna här så dom kan göra ALLT för att få vara kvar här tills dom dör.
Hur tänker man?

Finns även vissa som tror att bara för man gifter sig så är det säkert att man får vara kvar här men ICKE. För ca 20 år sedan kanske det var så men inte nu. På sistone är det så många som gifter sig med sina kompisar för att sedan skilja sig efter 3 år för då får BÅDA vara kvar.
smart drag ha?

Nu för tiden så har dom blivit mycket hårdade med folk som gifter sig med amerikanska medborgare. Det är massa intervjuer där paret gör de tillsammans och isär för att man ska kunna jämföra sina historier, man måste ju bevisa att förhållandet är på riktigt och man måste även ha en viss summa på ett konto som bevisar att man kan ta hand om sig själv för jobba får man ju inte.
Låter krångligt?

Så jag förstår mig inte på de folk som åker hit och tror att det bara är att gifta sig och sedan är man inne i landet, lite motvind får man nog räkna med. Säger inte att alla får samma problem men alla kan väl räkna ut med röven att det NOG är svårt att komma in stora landet USA.
eller?

Bara för jag babblat så om detta ämne nu så är det säkert jag som sitter och gråter i en killes famn som jag måste lämna pga jag är svensk och han amerikan. Kanske är då jag inser att jag också skulle kunna göra vad som helst..MEN i så fall stannar jag för att få vara med honom och inte för att får vara kvar i stora landet USA
för SÅ desperat är jag inte!


Min framtida bröllopsklänning

P&K Ellen

Kommentarer
Postat av: Nina

Jeg giftet meg faktisk når jeg var ferdig som au pair, men det var fordi jeg ikke ville reise fra kjæresten min. Han hadde allerede fridd, og vi holder på å planlegge "ordentlig" bryllup nå, men så ble det så vi giftet oss litt tidligere enn planlagt. Green card søknaden er veldig mye jobb og koster alt for mye penger, så jeg anbefaler ingen å gjøre det bare for å bli her hvis de ikke har et ordentlig forhold.



(Jeg hadde planlagt å reise tilbake til Norge etter et år, men sånn ble det ikke siden jeg klarte å forelske meg i en amerikaner..:P)

2011-03-27 @ 18:54:57
URL: http://ninareed.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0