Hade inte höga förväntningar....

Nu är vi hemma från Arizona sen i Tisdags och jag hade det underbart!!

Någon dag innan vi skulle åka till Arizona så pratade jag med en vän och hon sa : "ska de bli kul o åka till Phoenix?" jag sa: "njae, vi får väl se...vad händer där lixom.....?"
När vi landade vid Lördags-middag och jag upptäckte att det såg lite coolare ut än jag trott så blev jag nyfiken på denna "öken-stat".
Vi hyrde en bil och sedan körde vi ca. 25 innan vi kom fram till sommarlägenhetsområdet, fick träffa J´s lilla syster för första gången, trevlig tjej. Vi gick en runda allihop och checka läget, runt barnpoolen, stora poolen och alla kaktusar som fanns runt i området. Jag blev faktiskt chockard när jag upptäckte att det BÅDE fanns kaktusar och Palmer som växte vilt överallt.

I Lördags kväll åkte vi ca.25 min till för vi skulle på 90-årskalas hos J´s farfar, jag kände INGEN så jag försökte leka med L endel och såg så hon inte sprang iväg. Maten var jättegod och framförallt tårtan var jättegod, trevlig kväll med trevliga människor annars!

I Söndags så åkte J&J och L iväg för att träffa J´s pappa som bor där på heltid med sin fru, själv fick jag hänga med J´s mamma,pappa och lillasyster, tackade inte nej till de heller. Vi bestämmde oss för att åka och Hajka i öknen men när vi kom till stället så var det jätteblåsigt så vi kom på den briljanta idén att RIDA hela rundan som vi egentligen skulle gå. På med cowboybootsen och upp på Jolly Jumper och så bar det iväg på världens smalaste stigar som ringlade sig uppåt i bergen och öknen, har aldrig sett så fin miljö runt mig och utsikten var UNDERBAR. Såklart var jag längst bak av oss 3, Guiden+J´s lillasyster och jag hade en seg häst så jag kan säga att jag åkte runt i 1,5h i ensamhet medans guiden raggade på J´s lillasyster.....
När vi väl va framme så hade man sååååå ont i rumpan och var jättestel men det var det värt, skitcoolt att ha gjort.
När vi kom hem chillade vi bara framför tvn för att sedan göra oss iordning för att möta upp folk på Yard House (restaurang). Vi beställde martini´s som var jättegoda och maten var också supergod, tur vi har YH här i Golden också:P

I Måndags blev det chill vid poolen heeeeeela dagen, jag hängde där 9-17 och det var så skönt. Sist jag låg vid poolen var när vi var i Las Vegas i Oktober så det var behövligt. Det var litelite kallt vid 9 men jag höll ut och jah var ensam vid poolen men skönare var det. Vid Lunch kom andra gänget hem som hade varit och käkat frukost någonstans och dom joina mig vid poolen. Det beställdes Pina Coladas till höger och vänster och jag bara njöt av att ligga där i solen insmörjd med olja och ha en PinaColada i handen. Tror jag fick mest färg i ansiktet men just nu visar jag ingen annan hud här i Colorado så det var perfekt ju.
På kvällen kom alla från 90-årsfesten och joinade oss på grillkväll på området där det även fanns en sjungande Cowboy, DE NI! När solen gått ner satte vi oss alla runt en eld, är riktigt kallt när det mörknar.

På Tisdagen var det dags att åka hem till Golden igen men innan dess hann vi åka och äta frukost först, har aldrig ätit en godare.

Resan hem till Colorado gick fort men där satt jag med sandaler så frös lite om tåna när vi kom fram.

Jag trodde inte Arizona skulle vara så fint som det var...... Phoenix is the shit!!

P&K Ellen

Kommentarer
Postat av: pappsen

verkar kul i arizona. Alltid lika roligt att läsa !

2011-01-28 @ 04:50:32
Postat av: Eliz

Var har du hjälmen????

Kram

2011-01-28 @ 21:52:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0