1 ÅR I USA


Utsikt från vårat hotellrum i New York (empire state building, bodde där med 2 andra au-pairer!

Kan inte fatta att det var ett år sedan jag började mitt äventyr. Idag för prick ett år sedan hamnade jag i New York med ca 30 stycken andra som också skulle någonstans i USA och vara au-pair. Man var glad samtidigt som man var rädd och nervös och undrade många gånger vad man gett sig in på.

Jag ångrar inte att jag åkte hit, tror jag faktiskt behövde komma från Tingsryd/Sverige ett tag och göra något nytt och att jag kom till USA var bara en bonus. Så mycket som jag gjort på detta året hade jag inte ens gjort på 10 år om jag bott i Sverige.

Jag har varit i Las Vegas, Phoenix, New York, Florida och BOTT i Colorado i ETT ÅR och ska bo här 6 månader till, helt sjukt. Jag är glad att jag kom till J, J och L, dom är underbara och jag hade tur att dom hade släkten kvar hemma i Tingsryd för annars hade jag nog inte fått denna chansen.

Ni som fundera på att åka till USA, tveka inte!!! Det är en sak som du aldrig kommer ångra om du gör det och så mycket som man får uppleva och se. Jag har träffat vänner för livet här, man blir social på ett annat sätt.

Om 4 dagar har jag bott i Golden/Colorado i ett år, känns som jag kom igår!


P&K Ellen

Kommentarer
Postat av: mammsen

Tiden har gått både fort och sakta!

Saknar dig mycket men vet också att du har det bra och att tiden går fort tills du kommer hem.

Passa på när du kan!

Puss!!!!!!

2011-07-26 @ 22:37:06
Postat av: pappsen

Roligt för dej, fast helst hade vi haft dej hemma !

puss o kram

2011-07-27 @ 00:52:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0