"jag älskar bara min pappa"

Idag var en seg idag i mitt huvud, hade värsta mardrömmen ever förra natten så blev sammanlagt 2 h sömn. Blev uppstigning vid 06.45, gjorde frukost till mig och L och sedan påklädning. Var jättefint väder på förmiddagen och bestämde oss för att gå till parken och leka, slutade med att vi hamnade på inomhusparken eftersom det plötsligt blev molnigt. L lekte med barn och hade jätteskoj, hon kom till mig där jag satt hela tiden och berättade att hon hade hittat vänner och att hon hade roligt. När hon tröttnat på att leka så gick vi bort till sporthallen där det är basket några dagar i veckan, Thiago (brasse au-pair) spelar där så vi gick och kollade på när han spelade med ett gäng män.
L satt hela tiden och pratade om alla som spelade och frågade massa om "min vän", när det blev drickapaus för killarna så kom Thiago fram och hälsade på oss, då förvandlades L till den lilla blyga flicka och blev jättegenerad... tycker det är kul hur man kan ändras på 2 sek. När Thiago gick igen så började hon prata på igen, gullegull!

När vi gick hem efter ett tag så frågade jag L varför hon inte ens kunde säga hej till Thiago och då sa hon "Ellen, jag kunde inte säga hej eftersom jag älskar bara min pappa". Förstår att L inte vill vara elak mot sin pappa genom att säga hej till en ung brasiliansk kille ;)


Jag innan idag!

Nu blir det att sova, jobb imorgon 06.30. Hoppas på inga mardrömmar inatt och fint väder imorgon.

P&K Ellen

Kommentarer
Postat av: pappsen

när jag såg rubriken trodde jag du menade mig ;(

2011-07-07 @ 07:32:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0