Måndag, Tisdag ,Onsdaaaaag... Torsdag och Fredag

Jag vet, dålig uppdatering. Jag drar en snabb genomgång på vad som hänt dom senaste dagarna.

Måndag
I Måndag blev det en ganska lugn dag för mig, sov lite längre och sedan blev det en runda med hundarna vid lunchtid innan jag åkte en runda till Walmart och köpte bl.a en kameraväska till mina nya snygga kamera och sedan blev det lite småsaker. När jag skulle betala så handlade jag en slötant, så slö så att gav mig 20 dollar för mycket tillbaka, jag betalade $7 för kameraväska, smink, toffsar och vatten... sånt gillas! Innan jag åkte hem igen åkte jag vidare till Kohl´s och köpte en miniplattång/locktång. Vid 4 hörde Caroline av sig och ville göra något och eftersom jag hade en lista på vad jag ville göra under mina 8 lediga dagar så gjorde vi en sak att pricka av: Castle Rock Outlet!
Jag har hört bra saker om det så passade på att checka stället och se om det verkligen var så bra som alla sagt, var litelite besviken faktiskt. Butikerna som fanns va typ Tommy Hillfinger, Ralph Lauren, Levis, m.m. Fick med mig ett par Levisjeans och (kors i taket) 2 ralph lauren-tröjor, gillar egentligen inte märket så mycket men dessa 2 tröjorna gillade jag. Efter lite shopping så käkade vi och sedan blev det hemfärd till ett nästa tomt hus, 2 hundar väntade ju på mig.


Tisdag
Blev en lugn dag även i Tisdags, känns inte som jag orkar göra så mycket och ännu mindre när det är så varmt och kvavt ute. På Eftermiddagen gick jag iallafall och mötte upp en tjej på Starbucks jag träffat innan som är svensk, bor i Denver men är på skolan här i Golden, hon är forskare. Hon är verkligen jättetrevlig och vi hade mycket och prata om, var ändå 3 månader sedan vi träffades senast. Hon har lovat att hitta en snygg kille till mig, hoppas hon lyckas;). På kvällen åkte jag bort till mataffären och handlade lite och när jag kom hem gjorde jag lite mat och slog på en film, vid 12 (!) fick jag besök och vi kollade på film och sedan var jag tvungen att sova så körde ut mitt sällskap.

Onsdag
Upp och mata hundar och släppa ut dom vid 06.00, gick tillbaka och sov någon timme innan jag käkade frukost. Sandra, tjejen som bor här med sin familj hörde av sig och frågade om jag ville komma  till Brighton och umgås med henne och hennes lilla familj. Efter en liten bil resa hamnade jag helt ute i ingenstans (kändes de som) men det var en mysig liten håla. Åkte och käkade och sedan vidare till ett vattenland (för barn mest) där vi plaskade, lekte och brände näsan. Sandra ska ha en bäbis om några månader så blev lite bäbissnack, jag är lite lätt avundsjuk på henne...jag ville också köpa barnvagn=P När klockan blev sen eftermiddag så åkte jag hemmåt till hundarna som var glada att se mig. Gjorde iordning mig en jättegod pasta, var väldigt impad på att det blev så gott och enkelt var det också. Slog på en film och tog ett glas vin och pustade ut efter min dag med massa sol. Somnade på soffan, icke förvånad.


Torsdag
Vaknade av att 2 hundar och 1 katt ville ha mat samtidigt så blev att gå upp 06.00 men som härrom morgonen så gick jag tillbaka och sov lite till och vid 8 blev det uppstigning igen. Caroline kom vid 9.15 och sedan stack vi vidare till Starbucks och checkade lite hotell och saker i Los Angeles, vi båda vill till LA och Caroline åker hem i Oktober så kanske blir en resa, vem vet. Sedan åkte vi vidare till Whole Foods och käkade lunch och sedan vidare till Mills och kollade affärer. Vid 4 var Caroline tvungen att åka hem till Denver och jobba så jag gick långrundor med hundarna, nu ligger dom här utslagna på golvet och snarkar. Åt lite rester från igår och tog faktiskt ett glas vin idag som jag just nu sippa på, jag är värd det.


Nu gör jag mig redo för FREDAG imorgon, näst sista dagen ensam i huset. Har hört att det ska bli fint väder imorgon så tänkte åka till Splash och steka lite, känner min färg nästan är heeelt borta. Ska snart slå på en film som jag hyrde, en riktig tjej-film med Zac Efron. Är jättetrött redan nu så sätter en tjuga på att jag somnar till filmen ikväll igen.

har det bra!

P&K Ellen

Kommentarer
Postat av: pappsen

alltid lika roligt att läsa om dina öden o äventyr i Colorado. Vi saknar dej. Nu har vi förlängt din försäkring!

2011-07-22 @ 22:20:10
Postat av: Sofie

Hej Ellen, har följt med din blogg ett tag, flyttade själv till Denver som aupair för en vecka sedan. Är en 24-årig finlandssvensk tjej, ganska borttappad för tillfället här i Denver så skulle vara jätte roligt att komma i kontakt med andra aupairer. Så ville bara säga hej och tack för en fin blogg :)

2011-07-23 @ 18:24:43
URL: http://sofieerika.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0