Tacopaj o Chardonney - Skola o Huvudvärk - Channel 9 o Yardhouse!

Jag hoppar lite i dagarna, jag är lite seg på att uppdatera nu efter min Florida resa men det kommer ett inlägg vad vi gjorde och massssa bilder men innan dess får ni nöjja er med mina dagar efter Florida.

Tacopaj o Chardonney
När vi kom hem i Fredags efter en 4 h´s flygresa så blev det att åka hem och sedan ladda batterierna för en tripp till Denver till Caroline och Linnéa. Dom smsa under dagen och undrade om jag ville joina deras tacopaj- och vinkväll och inte tackar man nej till dessa 2 snygga svenska tjejerna. Väl framme så kom vinet fram och vi gjorde tacopaj, GU va gott det VAR! Vi pojkpratade (läs: JAG), åt kladdkaka och lyssnade på massa musik.

När klockan blev sent så blev det att åka hem för mig, jag hade skola dagen efter så kunde inte joina flickornas pyjamasparty. Trevlig kväll iallafall!

MM, tacopaj!

Skola o Huvudvärk
blev att stiga upp med tuppen för att hinna göra mig iordning innan Sarah kom och hämtade mig, stannade till på Starbucks innan vi brummade vidare till Colorado Springs. Skolan var lagom seg i Lördags, vi pratade om hmmm kommer inte ihåg, men det var segt. Sen var vi på ett museeum och hade "skattjakt", man skulle hitta massa svar på museeumet och det var SVÅRT så segare kunde det inte bli. Sedan åkte vi vidare till en Hajk-park men påvägen började det regna så blev att gå in en affär och checka läget lite. Jag köpte ett jättefint halsband med en sten i, tror alla bloggare bloggar om de just nu (poppis ellen). Påvägen hem (SNÖADE DET) kände jag att jag började må dålig, hade ont i hela kroppen så blev att åka hem och lägga sig i soffan med mitt täcke och kollade på tv innan jag drog mig in till sängen och somnade på direkten, dock hade jag äckliga mardrömmar IGEN men somnade till slut.



Channel 9 o Yardhouse

Idag vaknade jag vid 07.00 och var jättepigg, kan kanske förstå att jag skulle vaknat då eftersom jag la mig så pass tidigt igår. Blev att ta det lugnt och jag pratade med Sverige innan jag gjorde mig redo för en promenad i det halvtråkiga vädret. Vid 3 åkte jag mot Denver för au-pairmöte på Channel 9, en au-pair´s hostmum jobbar som journalist så vi fick en guidad tur på tvkanal som är väldigt stor här. Vi fick träffa nyhetsankarna och väderkillen (skitsnygg för att vara äldre) och vi fick titta runt överallt. I slutet av turen så fick vi gå in och kolla på kvällen nyheter LIVE och när det var paus fick vi springa fram och ta kort med dom innan det var dax för nyheter igen. En nyhet var övrigt om ett fartyg som blivit fast i Sverige utanför Gotland och varit fast i 2 dagar utan mat, el och sådant, kul med svenska nyheter också. Efter mötet åkte vi och käkade på Yardhouse ett litet gäng, kom nyss hem! Har ont i huvudet och nacke idag igen så blir att sova strax.

P&K Ellen

Kommentarer
Postat av: mammsen

Ser ut som en bergskristall i halsbandet.

Är det inne ska jag plocka fram min (från 1800-talet)

Du har ju varit med o plockat såna kluster när du var liten! Kommer du inte ihåg det?

2011-05-16 @ 10:35:18
Postat av: pappsen

du passar som nyhetsankare- seriöst !

2011-05-16 @ 14:48:32
Postat av: SABINA JUHLIN

USA hade ju iiiinte varit fel att bo i assså!! :O lite avis här höhö ;)

2011-05-17 @ 14:10:46
URL: http://saaabinas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0