Min Helg

Förlåt för jag varit så dålig med uppdatering i helgen men har varit fullt upp nästan hela tiden.

Fredag
Efter att varit ledig hela dagen så bestämde till slut att jag och Caroline skulle mötas upp på Cherry Creek Mall för bio. Vi träffades lite innan för lite shopping, såklart går det inte att gå in på F21 för att inte köpa NÅGONTING så fick bli ett par rosa jeans (som jag klippte av senare till ett par shorts) och sen ett linne men lämnade tillbaka det dagen efter. Jag och Caroline köpte popcorn och hamnade på filmen "Water For Elephants", jag tycker typ Robert Pattinson är skitful i Twilight men denna filmen fick mig att ändra mig. Satt och log hela filmen eftersom han var grymt snygg hela tiden även om filmen var hemsk ibland. Filmen bode ses av alla tycker jag!
Efteråt åkte jag och caroline på varsitt håll, jag hem till golden till min varma säng.


Lördag
I Lördags var det dags för skola igen, plockade upp Angela på vägen till skolan och sedan var vi iväg. Väl framme skulle vi hålla på med några papper som var grymt tråkiga, sedan kollade vi på en film om Margaret "Molly" Brown och första tanken var: "vem är denna tant" men fick snabbt reda på vem hon var. Molly Brown överlevde Titanic 1912 och hon levde i Denver, hennes hus ligger kvar som ett museeum och man kan besöka huset och alla (nästan) möbler var kvar på samma ställe. Guiden var grymt duktig och hon berättade även att det spökade i huset, hur äckligt? Det fanns även artiklar om Titanic på väggarna och bilder från hennes familj. Förresten, ni som sett filmen så är det den tjocka rika kvinnan som är vän med Rose´s mamma (tror jag). Efteråt så slutade vi och jag begav mig hem till Golden, jag var helt slut så somnade på soffan där på eftermiddagen. När jag vaknade till liv så pratade jag med Caroline och vi bestämde oss för att mötas upp downtown lite senare på kvällen för mat och lite drinkar. Mötes vid våran parkering och gick bort mot Yardhouse där vi fick vänta 40 min. på ett bord, Yardhouse är ändå Yardhouse (världens godaste mat). Väl inne kom jag på att jag tog en annan plånbok så inge vin för mig, blev istället en Diet Coke. Jag äter alltid samma mat men i Lördags kände jag att jag avr tvungen och prova något nytt, men måste chansa ibland och jag lyckades. Jag åt vitlökspotatismos med kyckling och svampsås, det låter lika gott som det smakade. Efteråt åkte vi ner till Cheesecake Factory och drack en drink (läs: alkohol fri) som smakade jordgubb, vi delade även en cheesecake som vi inte ens åt upp, båda var spyfärdiga efteråt.
När klockan slog 00.30 så¨begav vi oss till våra bilar och körde på varsitt håll även denna kväll, min säng va lika varm som kvällen innan.


Söndag
Idag har varit en riktig seg dag för mig, chillchillchill. Skulle med till Svenska skolan idag men jag stannade hemma istället och vilade, behövde det. Nu ikväll åkte J&J och käkade och bio så jag fick lägga L själv, trodde det skulle gå dåligt eftersom hon bruka läggas av hennes föräldrar men hon sa inte ett ord och somnade på direkten den lilla trollungen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0