No more "Hands om Colorado"

Då var det sista lektionen i "Hands on Colorado" och ska jag vara ärlig så är det SÅ skönt, vara lite ledig på Lördagar nu framöver istället för att gå upp tidigt och komma hem ganska så sent. Var en ganska lugn avslutning, började med ett litet test där vi var i grupper och skulle para ihop årtal,kända platset m.m i colorado och jag hade turen att komma i en bra grupp;), sen blev det utlämning av diplomen och vi fick en liten påse med lite saker i (red rocks sten,bokmärke,karta över colorado). Sen var det lunch och sedan tillbaka till skolan för lite efterätt och kolla på en film om Buffalo Bill.

Man har ju hört mycket om Buffalo Bill (ellerhur?) så det är ganska kul att han ligger begraven här i Colorado när Golden. När filmen var slut tog vi vårat pick och pack och körde upp till museeumet och graven. Såklart var vi ju tvunga att göra massa frågor om Buffalo Bill men roliga saker fick man reda på när man gick runt där och kollade.

När vi var klara så begav vi oss hemmåt till lilla Golden och påvägen ner från berget så såg jag Scotty Boy (Scott), har inte sett han på jättelänge och så var han just DÄR när vi körde förbi.

Susanne och Kristina

Jag som Cowboy

Jag i min Kåta (?)

Buffalo Bills grav

Jag och "Sharre" som jag så fint kallar henne.,heter egentligen Sharron=D Buffalo Bill är i bakgrunden.

Jag med utsikt

Lilla Golden


P&K Ellen

Kommentarer
Postat av: mammsen

Känner igen mig i sista bilden, fast från ett annat berg.

Kul att lära sig så mycket!

pusssssss

2011-05-22 @ 23:02:31
Postat av: pappsen

tipi heter de

2011-05-23 @ 12:48:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0