Limoride, Bruno Mars..... Vardagsmat!

Jahopp, då var denna "speciella helgen" över som jag hade sett framemot ett tag. Den var en helg som jag aldrig upplevt innan, jag ska berätta!

Fredag:
Mötte upp Caroline och hennes kompis Emma på Cherry Creak, dom var där och shoppade och jag kollade bara (lovar). Åkte hem till Caroline där vi lagade tacos och sedan gjorde oss redo för kvällen, småbarty i downtown denver...dock körde jag.
Väl nere i Downtown så gick vi till en bar som heter Tavern, samma bar där jag träffade Mr Långhårig några gånger, gick sedan vidare till en annan bar som också var där vi träffades så var lite konstig känsla i magen typ hela tiden, sådär skoj. en annan kille som dök upp var "tvillingpappan", han var jättekonstig och som jag skrivit på bloggen innan så raggar han på en annan au-pair nu och hon var också med i Fredags så blev liiiite lite konstigt att han var där men inte med mig. När vi skulle gå kände jag en hand på röven och såklart var det han, han berättade att han fortfarande var kär i mig....OKEJ? glöm de!! Vid 2 körde jag hem Caroline och Emma, jag körde vidare hem till Golden. somnade på stuss!

Lördag:
Tog en välförtjänt sovmorgon efter en sen kväll dagen innan. Caroline kom och hämtade upp mig efter att dom varit på Coors Brewery och visat Emma hur man dricker öl. Var meningen att vi skulle upp till Red Rocks men när vi kom dit så var det någon konsert där uppe så var proppat med folk så ingen mening att ens tänka på vart vi skulle pakera. Blev att köra hem till caroline med ett stopp på vägen för Yogurtland där man plocka sin egen glass och betala för mycket det väger. Körde hemmåt till Caroline och satte på grillen och försökte planera kvällen så gott det gick. Gjorde oss iordning, grillade, gjorde redo den andra maten och sedan kom dom andra tjejerna. Var grymt längesedan jag åt grillat så det var grymt gott och med vin till de, mmm mycket gott. Blev lite förfest-lekar, vissa drack lite för mycket andra (läs. jag) höll mig samman och kommer ihåg HELA kvällen. tryckte in oss i en förliten taxi men det gick bra ändå, väl downtown blev det en snabb runda till Lime, vidare till Wicked Garden där vi inte kom in pga för mycket folk så fick bli en partykväll på Suite 200 istället, det var skoj ändå. Träffade på den brasilianska au-pairen Thiago, han var lite för ärlig den kvällen men alltid kul med komplimanger ;).... När det stängde skulle vi leta upp första bästa taxi men fick bli varsdagsmat istället, LIMOSIN. Han ville ha lika mycket betalt som vi skulle betala för en taxi så vi hoppade in och åkte limosin hem till Caroline, sjukt men sant. När vi kom hem blev det att laga Quesadilla, vräckte i oss massa... däckade sedan i Caroline´s säng med Caroline jämte mig.... vaknade 4 gånger på natten av mina mardrömmar när jag dör, var uppe och rörde på mig för "kan jag gå och kissa så är jag inte död", bevis är bra att ha!

MER BILDER KOMMER, EMMA HAR ALLA PÅ SIN KAMERA!

Söndag
Uppstigning lagom tid, mådde faktiskt bra och kände mig pigg och kry. städade upp från gårdagens partaj och sedan gjorde vi oss klara för att åka downtown för brunch. Det var sjukt nice att gå omkring och bara vara, kollade på folk och tog ett glas Mimosa till min ceasersallad och livet var underbart. Tog en runda i affärerna också, såklart kom jag inte tomhänt från F21, måste visa mina skitcool shorts som jag köpte... btw, köpte en byxdress som egentligen är en pyjamas som jag förövrigt har på mig NU =D När klockan blev eftermiddag åkte vi hemmåt och gjorde oss redo inför kvällen, BRUNO MARS.
Åkte till arenan och gjorde oss redo för en grym show, fick stå en stund i kön för att sedan komma in och såklart köpte jag en tröja, skitcool. kom ganska nära scenen men som vanligt på alla konserter så hamnar det alltid någon längre framför en. Showen började och först var det något förband som var sådär, sedan kom Janelle Monáe som var sååååå grymt cool.... sedan kom killen vi väntat på: BRUNO MARS. Vilken kille, chamig, snygg och jävligt ball också. Det kändes som man kände honom, han skrattade hela tiden och jag smälte 100 gånger om.
Efter konserten så åkte vi hemmåt till Golden med ett snabbt stopp på Donken, jordgubbsmilkshake såklart!!
Kom hem ganska sent så det blev att gå och lägga sig och drömma lite om Bruno och hans vita tänder.



P&K Ellen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0