Hajking runt en sjö i Steamboat Springs

Första heldagen här i Steamboat Springs. I förmiddags åkte vi till en hajkingrunda ca 40 min. ut i ingenstans. Kunde inte åka för tidigt eftersom det var minusgrader och ISKALLT så väntade till solen började titta fram. När vi väl kom fram till rundan så frös man ganska rejält men när man fått upp tempot lite så var det perfekt hajkväder. Vissa ställen var det snö på, för en vecka sedan låg jag på en strand..hmmm..

Det var helt fantastiskt vackert där runt sjön, var tvungen att stanna till många gånger och bara kolla. När man gick där i skogen så kändes det lite som sverigeskogar, det luktade skog och var så friskt. Vi vandrade i ca 2 h, var ganska skönt att sätta sig i en varm bil sedan.

När vi kom hem gick jag och vilade lite, somnade såklart. Jag sov förövrigt så dåligt inatt, jag är van att ha en liten lampa tänd när jag sover men här finns ingen, är KOLsvart...så svart att man inte ens vänjer sig som man bruka göra. Iallafall när jag vaknade så blev det att byta om lite snabbt och åka till en park där L kunde leka. Köpte en varsin öl, mumsfillebabba. Åkte vidare till kinesiskrestaurang, jag åt friterad kyckling och ris.

Nu ligger jag redo för sängen, ska kolla "Drömmen Om Ett Barn" och "Bonde Söker Fru" innan jag somnar. Imorgon blir det kanske Horseback riding eller något annat skoj.

Bilder från idag (ser tecknade ut):


Kommentarer
Postat av: mammsen

Inga vilda djur?

Ser jätte fint ut. Kan bli lite sugen på snö när det ser ut som hos dig!

2011-10-20 @ 11:07:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0