Colorado Avalanche v.s Los Angeles Kings

Ikväll blev det som sagt hockey och jag var laddad till tusen. Åkte och mötte upp Caroline vid Pepsi Center (ishallen), tog lite kort utanför innan vi tog en runda i souveniraffären.
Som ni kanske vet så har Peter Forsberg spelat i Colorado i några år och förra året så gjorde han comeback, men klen som han var så spelade han bara en match. I Seriepremiären 8 Oktober ska dom hissa hans tröja i taket, försökte få biljett till matchen men eftersom det är första matchen för säsongen så var dom slutsålda på några minuter. Dit jag ville komma var att i souveniraffären så hade dom ett helt bord med bara massa Peter Forsberg grejer, filtar, puckar klubbor, tröjor och massa annat.
Jag köpte en snygg WCT-tröja med AVS-loggan på bröstet. När vi väl kom till våra platser så var dom jättehögt upp så vi gick ner och satte oss på några andra platser, mycket bättre precis vid kurvan så man såg perfekt. Matchen var ganska livlös, visst det är fortf. försäsongen men jag hade hoppats på lite fighter och snygga mål. Matchen slutade 7-0 till KINGS, vad hände AVS?

Har tänkt jag skulle se iallafall en match till innan jag åker hem, hoppas på vinst då. Om ni inte visste det innan så spelar det 2 svenska killar i AVS denna säsongen, såg bara en av dom på isen igår. Gabriel Landeskog, 92a, GRYMT duktig spelare för din unga ålder.

Jag har saknat att kolla på hockey iallafall, var ju April senast jag kollade.

mer bilder kommer från hockey!
Lite slagsmål =D


P&K Ellen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0