American kidsparty

Hej Hej Hej!

Idag följde jag med J&L på födelsedagskalas för en flicka i L´s klass, här i USA har dom oftast inte kalas hemma i huset utan på något annat ställe där barnen kan leka av sig och där dom slipper städa efter sig. Kalaset var på ett ställe där dom hade massa Hoppborgar och massa annat uppblåsta saker, barnen verkade ha jätteskoj så det var nog lyckat för dom alla.

Det bjöds på (gissa en gång), PIZZA och såklart en tårta med prinsessor på, det kryllade av barn som ville ha mat och tårta på samma gång. Ariel (lilla sjöjunfrun) var också på besök, hon stämplade händer och blåste "wish-pulver" överallt för att allas drömmar skulle slå in, hon läste även böcker och skojade runt lite med barnen.

(Det roliga med kalas här i USA är att dom som har syskon tar med sig dom till kalasen, dvs som dom är bjuda på kalaset också. Dom får äta all mat, tårta och får till och med en lite påse hem som dom som var bjudna på kalaset. Känns som dom tar förgivet att syskonen också ska vara bjudna. Offtast betalar man ju för antal barn på kalaset om man är på något ställe där man ska betala.. Enligt mig tycker jag de är lite oförskämt att ta med syskon om det nu bara var ETT barn som va bjudet)

L hade jätteroligt och ville inte åka därifrån men till slut fick vi med henne till bilen, vi åkte hemmåt och tog en runda på DT Golden. Åkte hem, käkade och tagit de lugnt resten av kvällen. Nu ska jag strax kika lite tv och sedan blir det att sova. Imorgon är jag ledig så ska nog börja packa lite till för att se hur jag ligger till, 10 days left!

P&K Ellen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0