Birthday in U.S

Dagen började med att jag och min hostfamily åkte till Denver och åt Brunch, jag åt frukost Quesadilla...mycket gott. Servitören fick reda på att jag fyllde år så jag fick pannkakor med jordgubbar till dessert. Gick vidare till Cherry Creek Mall där J skulle lämna tillbaka någonting och jag kikade efter Uggs men dom var slut i affären så får beställa från internet. Hittade iallafall ett jättefint halsband på F21, hade det sen på kvällen.



När vi kom hem från Denver så blev det att chilla, försökte komma på vad jag skulle ha på mig..alltid lika svårt. Skypeade med min släkt och familj, dom firade min kusin som fyllde 20 några dagar innan mig, alltid lika kul att prata med dom. Duschade och gjorde mig ½ iordning och åkte sedan vidare till Lakewood och Tess. Blev att slurpa i sig några drinkar och göra sig iordning klart och sedan var vi redo för en helkväll i Denver. Johan skjussade ner oss till DT Denver, vi gick till Yard House där det egentligen var 2 h väntetid, tur vi ringde och bokade innan.
Det blev det gamla vanliga, egentligen ville jag prova något annat men jag visste att jag skulle ångra mig när Tess fick sin hamburgare så fick bli en till mig också. Blev att dricka god cider till maten, det är inte lätt att hitta cider här i USA, ren äppel&päron cider....finns bara blaskig med konstiga smaker. När jag sprang iväg på toa så hade tydligen Tess sagt till vår servitör att jag fyllde år så fick en chockladsuffle med vaniljglass, inte dumt att fylla år ibland.



När vi ätit färdigt så skyndade vi oss till där musikalen skulle spelade, perfekt tajming. Vi hittade våra platser, var jättenära scenen så var perfekt, även om vi hoppade upp till säterna bakom för dom var tomma men vad gör man inte för extra plats för benen. Showen började och det var som jag trodde, jag älskade den. Ni som inte sett filmen Bring it on så handlar det om Cheerleading på olika skolor och såklart om kärlek också så musikalen var de samma. Musikalen var jätterolig också och alla sjöng så jäkla bra, fick gåshud några gånger.


När showen var slut så gick vi till en bar ett kvarter därfrån, showen var slut så "tidigt" (22.00) så ville vi inte går till nattklubb än så vi hoppade in på en bar som heter Pour House, tog en varsin öl och kikade på folk..alltid lika kul. När klockan blev runt 23 så drog vi till Suite200, vakten tittade på mitt ID och skrattade och sa, "Im from Sweden too"..bara det att det var hans farfars farfars far som var svensk...som alla andra här. Vi började med några drinkar,shots och öl i baren och sedan var vi igång. Vi skakade rumpa som aldrig förr, det var längesedan jag hade så skoj...jag behövde ut och roa mig lite. Efter mera drinkar fick jag till och med upp Tess på en av "kuberna", vi dansade som aldrig förr. Folk måste tyckt att vi var galna, kan inte hjälpa att amerikanska folk är så tråkiga på dansgolvet. Träffade även en man där inne som kom från Marocco, han ville gifta sig med mig. Tyvärr var jag inte så sugen på att gifta mig med honom så tackade artigt nejtack.

När Suite200 stängde så satte vi oss på en bänk utanför, såklart vi var sugna på efterfest. Såg 2 killar som såg ganska vilsna ut så vi pratade lite med dom, samma killar som vi åkte på efterfest hos. Vi hamnade i en lägenhet i Cherry Creek, en stor och fin lägenhet. Killen som bodde där var jättelik Chandler i Vänner, sjuuuukt likt. Han hade förövrigt ett stort musikrum med ett piano i som han spelade en truddelut på, kan inte fatta att folk kan vara så duktiga på vissa saker, han hade tydligen skrivit sången själv men tyvärr kunde jag nästan inte hålla mig för skratt för han hade sååådan inlevelse när han spelade. Drack lite drinkar som Tess blandade, Tebowade, försökte dansa salsa och satt och pratade. Killarna var jättetrevliga men lite väl på så vi beslöt oss för att ta en taxi hem till Lakewood.


Klockan slog på 4.30 när vi kom hem, gjorde oss lite nattamat i form av Quesadilla och MUMS var det. Efter vi ätit så somnade vi båda två kvickt i Tess säng, vaknade efter 4 h pigga och glada. Fattar inte att jag alltid vakna så tidigt och är pigg när jag festat, visst att jag har varit trött hela dagen men ändå.
Ni åt lite frukost och kollade på film i morse, slumrade till lite ibland, nu är jag hemma i min säng och ska sova strax.

Min födelsedag igår var en av dom bästa i mitt liv, hittade på massa roliga saker och jag njöt hela dagen.
En dag jag sent kommer glömma!

P&K Ellen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0